miercuri, 27 martie 2013

Cum am alergat desculţ prin zăpadă

Vă povesteam într-un alt articol despre cum am alergat desculţ pentru prima dată. Scriam acolo despre condiţiile meteo din acel moment: "...a plouat puţin, aşa că pista era udă iar afară era frig.". Atunci credeam că acelea sunt condiţii grele. Azi m-am convins că se poate şi mai... bine!
Ca un aspect amuzant, aseară o prietenă mă prezenta unor persoane în felul următor: "El este pasionat foarte tare de alergare, undeva la graniţa cu nebunia!". Azi am insistat să-i demonstrez că... are dreptate!

Nici măcar nu aveam în plan să alerg azi. Dar când am văzut ce vreme "frumoasă" e afară, nu m-am putut abţine. Vedeam mulţi oameni speriaţi de aceste condiţii meteo deşi erau îmbrăcaţi gros, având umbrele. Am vrut să văd dacă motivul pentru care sunt speriaţi este real. Pentru a-mi lua doza de nebunie am mers tot la pista de atletism, pentru a fi sigur că pe sub zăpadă nu se află cioburi sau alte obiecte contondente. După ce am început să alerg, a fost puţin neplăcut la început, până mi s-au răcit tălpile şi nu am mai simţit nimic.

În aceste condiţii am alergat 5 km la o viteză mai mare decât mă aşteptam. Sunt mulţumit că am înfruntat condiţiile meteo şi am dus la capăt această provocare. Partea interesantă este că nu mi-au îngheţat picioarele într-un mod dramatic.
La începutul iernii am scris despre prima alergare de iarnă. Acum nu sunt sigur dacă trebuia să denumesc acest articol "Ultima alergare de iarnă" sau "Prima alergare de primăvară". Cert este că denumirea anotimpului nu contează, căldura sau frigul vin din interior...


7 comentarii:

  1. da grozav se mai teme lumea de putina zapada... si eu abia asteptam sa ies putin in viscol :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era o fază în Seinfield: "Am stat cu toţii 9 luni în apă înainte să ne naştem şi acum ne sperie câţiva stropi!" :)).

      Ștergere
  2. Ajungi si tu ca nenea asta:

    http://youtu.be/nRsNh0eB-Io

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încă sunt "mic copil". Dar când voi creşte mare... :))

      Ștergere
  3. "Caldura vine din interior" Sa sti ca ai dreptate! Am testat asta pe pielea mea. De curand am inceput sa sa fac dus numai cu apa rece... si asta nu pentru economie. Prima oara s-a intamplat intr-o dimineata cand asteptand 10 minute apa calda la robinet ea nu a mai venit si am zis "Gata! eu fac dus." A doua oara intr-o seara intos de la alergare - fara sa nici un anunt pentru locatari- observ ca am ramas fara apa, asa ca dimineata la prima ora apa calda intarzie sa vina -> dus rece. Apoi am hotarat ca timp de 7 zile voi face numai dusuri cu apa rece. Asa ca marti 26.03.2013 am terminat seria de dusuri reci si ma simt super :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo! Organismul nostru are o capacitate minunată de a se adapta la mediu şi de a lupta cu condiţiile potrivnice. Cu cât le înfruntăm mai des, cu atât ne fortificăm mai tare. Eu de exemplu nu am mai răcit de câţiva ani deşi am alergat prin ploaie, vânt, zăpadă :)!

      Ștergere
  4. E foarte bine și sănătos să alergi desculț pe zăpadă. Eu sunt băiat și am 17 ani si practic karate. În fiecare iarnă mergem in cantonament la munte și acolo timp de 10 zile în fiecare dimineață băieții doar în pantaloni scurți obligatoriu (ca sa se inteleaga , desculti si fara tricou/ maieu , la bustul gol) facem înviorarea 10 minute in zăpadă. Deci este o călire nemaipomenită și nici unul dintre noi nu a răcit. La final ne frecam abdomenul cu zapada. Dupa mine, acest ritual ar trebui introdus in toate scolile si sa fie obligatoriu pentru baieti.

    RăspundețiȘtergere

Recomandări