vineri, 7 decembrie 2012

Maratonul Reintregirii Neamului Romanesc 2012 - parcul IOR, Bucuresti

Maratonul Reintregirii Neamului Romanesc 2012 - parcul IOR, Bucuresti. Florin Chindea si Ilie Rosu
Alături de Ilie Roşu
Acest eveniment a avut loc pe 1 Decembrie 2012 iar eu scriu pe data de 7, pur întâmplător dar în concordanţă cu locul 7 şi timpul 01:27:00 pe care le-am obţinut la proba de semimaraton!
Am ajuns la acest concurs datorită sincronizării mai multor motive: întâlnirea cu o persoană dragă din Bucureşti, includerea la colecţie a medaliei cu numărul 5 (şi simbolistica medaliei), obţinerea unui rezultat sub 1h:30... dar cel mai important, pentru că m-am putut ridica din pat după cei 77 km alergaţi fără oprire la evenimentul Alergotura, cu o săptămână înainte! Chiar glumeam cu un prieten despre cum "experţii spun" că în săptămâna dinaintea unui concurs trebuie să te menajezi, altfel vei obţine un rezultat prost. Dragi experţi, v-aţi înşelat, cel puţin în cazul meu! Vă rog să luaţi gluma ca atare!

În dimineaţa evenimentului, după o noapte în care am dormit foarte bine (baterii încărcate), am continuat ritualul cu vitamine, minerale, Omega 3, porţia cu fulgi de ovăz şi seminţe de chia (combustibil în rezervor). Am luat la pachet 2 sticle de isotonic şi o tabletă de glucoză. Pe lângă aceste consumabile, am inclus şi aparatura din dotare: telefonul cu GPS, armband, HRM Belt, cremă cu chili pentru încălzire, cremă pentru răcire. Alături de echipamentul standard respirant, am inclus bineînţeles cei mai uşori pantofi pentru alergare.De ce să ridic aproximativ 1.7 Tone în plus la 21.1 km dacă nu e nevoie?

Maratonul Reintregirii Neamului Romanesc 2012 - parcul IOR, Bucuresti. Start
Înainte de începerea consursului am făcut ultima verificare: GPS - conectat, HRM - conectat, alte aspecte - ok. M-am trezit dintr-o dată cu 3, 2, 1 secunde până la... Start!!! Ce era să fac? Am început să alerg! Planul era să fac primul km în 4:02 dar m-a luat valul (sau plutonul, cum i se mai spune) şi l-am făcut în 3:53. Din testele mele de până acum, ştiu că pot alerga doar vreo 5 km cu pace 3:50 min/km. Aşa că pentru km 2 am ales 4:10 pentru echilibrare. Problema mea de organizare pentru acest concurs a fost nehotărârea unui pace anume pe care să încerc să-l menţin. Aveam în vedere 4:02, 4:05 sau 4:10, toate corelate cu un puls până în 180 bpm (maximul meu fiind 191). Până la urmă am ales să menţin 4:10 şi un puls la 170 bpm din teamă ca nu cumva... ok, din teamă! Acest pace mi-a asigurat doborârea recordului personal precedent care era de 1h:30 dar m-a nemulţumit decizia mea pentru că am terminat plin de energie. În felul ăsta am obţinut locul 7... Mă întreb ce se va întâmpla când voi da tot ce am şi voi trece linia de sosire cu ultimul strop de energie?!

Maratonul Reintregirii Neamului Romanesc 2012 - parcul IOR, Bucuresti. Isotonic
Moment cu isotonic în ochi
Un aspect amuzant ar fi eterna mea problemă cu băutul din pahar în timp ce alerg. Evident că mi-am turnat din nou isotonic în ochi şi nas, m-am spălat pe faţă cu el, orice altceva decât să-l beau. Asta s-a întâmplat la primul pahar. La următoarele am aplicat strategia mea clasică, de a mă opri până îl beau. Am încercat şi varianta cu o sticlă în mână, e mai confortabilă pentru băut dar puţin incomodă la transport.

Dar ca ansamblu, m-a bucurat acest concurs, am doborât recordul personal, am primit medalia cu numărul 5... obiective îndeplinite.
Pot spune că am încheiat anul foarte bine, cu un progres clar faţă de primul semimaraton din 2 Iunie 2012, unde am avut timpul 01:48:02.
Acum vine o perioadă frumoasă pentru alergare, iarna şi temperaturile scăzute. E timpul să mă "odihnesc" şi eu la alergări pe distanţe lungi cu viteză moderată! De anul viitor reîncep nebunia contra cronometru. Voi continua competiţia cu mine însumi, singurul obiectiv fiind de a mă întrece...
Maratonul Reintregirii Neamului Romanesc 2012 - parcul IOR, Bucuresti. Medalie












Mai multe poze aici:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200127999433196.187957.1546946455&type=3

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.511755332176157.122719.507356229282734&type=3

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.565784690105015.149886.100000204682990&type=3

Filmare: http://youtu.be/uxRQZs_F5Xk



4 comentarii:

  1. Felicitari Florine, frumos rezultat si ai avut noroc si de niste poze frumoase. Situatia e destul de clara, asta nu e decat inceputul pentru tine. In privinta timpului tau, mie imi plac lucrurile corecte asa ca-ti spun ca din cate am vazut pe garmin explore distanta maxima a fost de 20,87Km ceea ce inseamna o denaturare a timpului cu ~ 1 minut. In orice cursa, in cel mai bun caz poti obtine 21,097Km (daca urmezi perfect trasa ideala), niciodata mai putin. De cele mia multe ori alergi cu 100-400m in plus chiar. Oricum, daca e asa e vina organizatorilor, nu a ta.
    "Mă întreb ce se va întâmpla când voi da tot ce am şi voi trece linia de sosire cu ultimul strop de energie" - iti zic eu ce se va intampla, timpul va fi usor mai bun, nu considerabil, ca sa nu mai zic de ce feeling vei avea. Cursele nu se alearga cu asemena efort. Daca ti-a ramas prea multa energie pe final poti sa sprintezi pe ultimii 3-4-5Km. Cu cat te cunosti mai bine cu atat strategia de cursa va fi mai benefica pentru tine. Mult succes in continuare, viitorul suna cu siguranta foarte bine!

    RăspundețiȘtergere

Recomandări